داریوش بابائیان: مسائلی غیر از سینما منجر به دنبالهسازی در سینمای ایران میشود/ حفظ ارتباط با چند بازیگر دغدغه سرمایهگذاران امروزی
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۷۱۰۹
داریوش بابائیان، تهیهکننده سینما، در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: ساخت سهگانههای سینمایی از ابتدای تاریخ سینما رواج داشته و ما کارگردانهای بسیاری را میتوانیم نام ببریم که سهگانههای بسیار خوبی ساختهاند که شاید مطرحترینشان در تاریخ «پدرخوانده» فرانسیس فورد کاپولا باشد. ساخت فیلمهای سهگانه در ایران نیز رواج داشته و ما سه فیلم «رنگ شب»، «اثیری» و «شیفته» را به کارگردانی محمدعلی سجادی میتوانیم نام ببریم که آن را ساختیم و فیلمهای خوب و موفقی نیز بودند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بابائیان خاطرنشان کرد: سهگانهای که محمدعلی سجادی ساخت از سه داستان و یک موضوع مشخص ساخته شده و هر قسمت از این سهگانه به خودی خود دارای قصهای مجزاست که مخاطب با دیدن هر قسمت با فیلم ارتباط برقرار کرده و هیچ نیازی به دیدن باقی قسمتها نیست. اما شکل اصلی ساخت فیلمهای سهگانه در سینمای ایران بیشتر به فیلمهای طنز و کمدی مربوط میشود.
وی افزود: با توجه به مسائل جاری سینما و اتفاقاتی که در این حرفه میبینیم معمولاً سرمایهگذارها و سازندههای یک اثر سینمایی برای درآمدزایی علاقه به استفاده از راههایی هستند که قبلاً از آن پاسخ گرفته و دیگر خطری آنها را تهدید نمیکند. با این حال اکثر فیلمهای سینمایی که در چند قسمت ساخته میشوند به دلیل موفقیت قسمت اول نیست. معمولاً این فیلمها با سرمایههای بادآورده ساخته شدهاند و برای سرمایهگذار که قصد دیگری از حضور در سینما دارد موفقیت در گیشه چندان اهمیتی ندارد.
این تهیهکننده در ادامه گفت: قصد اکثر این سرمایهگذارها که پولهای بادآورده را وارد سینما میکنند پولشویی و ارتباط با چند هنرمند و بازیگر است. به همین دلیل از آنجا که ارتباطشان با چند بازیگر برقرار شده و میخواهند این ارتباط را حفظ کنند قسمتهای بعدی برای فیلمی نسبتاً موفق در گیشه در نظر میگیرند و این یکی از دلایل اصلی حجم عظیم کمدیهای ضعیفی است که در سینمایمان دیده میشوند.
تهیهکننده فیلم سینمایی «چپ دست» اظهار داشت: فیلمهای سهگانه در سراسر دنیا به شکل دیگری تعریف شدهاند و معمولاً قصهها و موضوعات هستند که فیلمسازان را مجاب به ساخت قسمتهای دیگری بر یک فیلم میکنند اما در ایران نبود ایده و از طرفی مسائلی خارج از مسائل سینما وجود دارد که بحث دنبالهسازی بر یک فیلم را مطرح میکند.
بابائیان در پایان تأکید کرد: امیدوارم مسئولان به این مسائل فکر و توجه کنند که فیلمهای سینمایی پرفروش این روزها که برخی مواقع چندمین قسمت از یک اثر سینمایی هستند، به شدت در جهت پایین آوردن سطح سلیقه مخاطبان قدم برداشته و باعث شدهاند افراد خاصی موفق به فعالیت شده و تهیهکنندگان و کارگردانان قدیمی سینمای ما از سینما دور و بیکار شوند.
خبرنگار: علی ناصری
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: ایران ساخت فیلم سرمایه گذاران سینمای ایران فیلم های سینمایی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حضور انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۱۶ اثر جدید در نمایشگاه کتاب
به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، حمیدرضا بشیریفراز مدیر انتشارات فارابی، درباره حضور این نشر در نمایشگاه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: پس از سالها رکود و توقف در این مرکز، انتشارات بنیاد سینمایی فارابی، امسال در نمایشگاه بینالمللی کتاب، با بیش از یکصد عنوان کتاب در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه فارابی ۱۶ عنوان کتاب جدید را در این دوره از نمایشگاه کتاب رونمایی میکند، افزود: از این ۱۶ عنوان کتاب، ۱۵ اثر، تألیفی و حاصل پژوهش و نگارش برجستهترین متفکران عرصه سینمایی در کشور است.
بشیری افزود: کتابهای تألیفی در سطح کاربردی هستند و تلاش شده تا اندکی از پژوهشهای صرفاً نظری فاصله گرفته شود چراکه سینمای امروز ایران نیازمند تحقیقاتی است که بتواند در بهبود هرچه بهتر وضعیت سینمای ایران کارآمد باشد. از این رو این همافزایی میان مجموعه بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته است.
مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی در اظهار کرد: تمام تلاش همکاران ما در این مرکز این است که به یک غبارروبی از مطالعات سینما در ایران دست یابیم و بتوانیم پابهپای تغییرات مباحث نظری و عملی در زمینه سینما در جهان گام برداریم که از این رو به سراغ موضوعات جدید مغفول در سینما رفتهایم.
لازم به ذکر است انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در شبستان اصلی مصلای تهران، سالن ۳، راهروی شماره ۱۵، غرفه شماره ۲۷۵ از امروز تا ۲۹ اردیبهشت ماه پذیرای خانواده سینما، اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و عموم علاقمندان هنر هفتم است.
انتهای پیام/
کیانوش رضایی کد خبر: 1229898 برچسبها کتابخوانی